Articole

Aceste articole pot constitui un inceput pentru cei in cautare de idei de promovare pentru afacerea lor. Daca vrei sa fi notificat la publicarea unui articol nou pe site-ul nostru, aboneazate la newsletterul Mindlens.

Comunicarea identitatii online

Comunicarea identitatii online

Cai de comunicare a identitatii online pentru afacerile mici si intreprinzatorii online

Stiluri de promovare

Stiluri de promovare

Planul de branding este unic pentru fiecare produs, serviciu sau companie. Vezi doua puncte de vedere diferite legate de branding.

Definitii ale conceptului de brand

Definitii ale conceptului de brand

In teorie exista foarte multe definitii ale conceptului de brand. Putine dintre acestea sunt pe intelesul tuturor. De aceea sunt necesare unele comentarii.

Cai de comunicare a identitatii online


Termenul de branding are implicatii mult mai profunde decat un logo, un slogan sau o afirmatie. Un proces eficient de branding include si comunicarea cu consumatorii, a spune cine esti, ce faci si cum faci.

In ultimii ani tot mai multi oameni utilizeaza internetul ca sursa de informatie sau petrec mult mai mult timp si bani online decat inainte. De aceea este vital pentru afacerile mici si intreprinzatorii individuali sa aiba o prezenta de impact pe internet.

Iata cateva sfaturi in conturarea identitatii online:

1. Defineste-ti brand-ul de la inceput

Vizitatorii site-ului tau trebuie sa isi dea seama din prima ceea ce faci si daca serviciile sau produsele tale le sunt folositoare. Incearca sa te pui in locul consumatorului, sa iti privesti web-site-ul prin ochii lor. Spune clar si fara ocolisuri ce are brand-ul tau de oferit? Sau se pierde intr-un design flash-uit care iti ia ochii si nu poti sa gasesti de fapt ce are de oferit concret?

2. Pune accent pe ceea ce faci si nu pe cine esti

Poate ca suna ilogic dar numele si logo-ul nu trebuie sa fie cele mai vizibile elemente de pe site-ul tau. Un web-site sau un mesaj de marketing trebuie sa sustina beneficiul consumatorului. Ce credeti ca retine un consumator mai repede: numele companiei dumneavoastra sau serviciul pe care il oferiti si care il intereseaza?

3. Foloseste identitate ta personala

Internetul poate fi un loc rece, mecanic. Eforturile pot fi mai eficiente cand folosesti imaginea unui element uman recunoscut, in cazurile in care acesta exista. Spre exemplu daca tu esti un lider conoscut in domeniul in care activeaza firma ta, trebuie sa comunici acest lucru utilizatorilor. Are loc un transfer de imagine. Chiar si daca nu esti o persoana cunoscuta, vizitatorii web-siteului creaza o relatie mult mai stransa daca iti pui numele si mesajul tau personal pe una dintre pagini, sa stie ca cineva ii asteapta dincolo de lumea internetului.

4. Incearca sa ai fani

Majoritatea web-site-urilor incearca din rasputeri sa genereze vizitatori si consumatori. Dar este mai eficient ca vizitatorii, inainte sa devina consumatori sa devina fani. Fanii spun si altora despre tine, nu doar cumpara produsele tale. Dezvolatrea unei mentalitati de club poate da un avant nesperat brand-ului pe care incerci sa il creezi.

5. Continutul este esential

Desi prin design se incearca sa se creeze un impact deosebit, ceea ce conteaza mai mult sunt mesajele pe care le transmiteti. Utilizati cuvintele cu cea mai mare putere de convingere. Nu va lasati pacaliti de ideea ca “nimeni nu citeste ce scrii”. Cei care sunt interesati de domeniul tau vor citi, si este foarte important sa le oferi informatie valida, de calitate. Nu copiati texte care apar pe site-ul multor companii de genul “colectiv tanar, dinamic cu zel de afirmatie”. Utilizati un ton mai conversational, atractiv, ca si cum ai vorbi prietenilor, cu pasiune. Nu conteaza ca scrieti mult, pe mai multe pagini, cine va fi interesat va citi, cine nu va trece peste fara sa il deranjeze.

6. Elementele vizuale trebuie sa sustina identitatea de brand

In timp ce cuvintele sunt importante, aspectul web-site-ului trebuie sa vina in completarea brandului. Trebuie gandit cum se potrivesc culorile, culori vii, calde, sau culori inchise, marginile trebuie sa fie rotunjite sau patrate? Gaseste in primul o structura care sa evidentieze cel mai bine identitatea companiei.

7. Utilizeaza toata informatia de care dispui

Ceea ce stii tu despre serviciile sau produsele tale trebuie transmise si vizitatorilor. Spre exemplu daca vinzi orez pe site poti sa afisezi toate tipurile de orez, caracteristicile lor, preturile, promotiile, metoda de plata si transport, pentru a nu lasa nici o posibila intrebare neraspunsa. Mail mult ar fi foarte eficient ca site-ul tau sa devina o adevarata baza de date despre orez in general, istoric, daca se utilizeaza sau nu ca planta medicinala, cum se obtine, unde se creste si chiar si retete gustoase cu orez, poate chiar trimise de vizitatorii web-site-ului. Prezenta companiei tale online ar trebui sa o clasifice ca principala sursa de informatie din domeniul in care activeaza. Informatiile adiacente te fac sa pari expertul de care un posibil consumator are nevoie.

8. Newsletter

Un web-site bine realizat care este focusat pe ceea ce faci si cum faci este foarte bine, dar este la latitudinea utilizatorilor de internet daca il viziteaza sau nu. Newsletter-ul iti ofera posibilitatea de a-ti crea o baza de date cu utilizatori care sunt interesati de serviciile tale si de ceea ce reprezinta brandul. Mai mult prin trimiterea mesajelor cu o anumita frecventa poti sa controlezi expunerea vizitatorilor la identitatea brand-ului tau. Repetitia este cruciala in afirmarea unui brand. Este de preferat ca newsletter-ul sa apara aproape pe fiecare pagina a web-site-ului tau.

9. Afacerea ta trebuie sa fie vizibila pe forumuri

Proprietarii de afaceri mici si intreprinzatorii individuali ar trebui sa fie prezenti si pe forumurile cele mai cunoscute din domeniul in care activeaza, sa transmita mesaje cu informatii utile si sa participe la discutiile cu posibili vizitatori. Un link spre web-site-ul companiei trebuie sa se regaseasca tot timpul in semnatura mesajelor postate pe forum, iar site-ul trebuie sa contina detalii despre informatiile postate.

10. Optimizare

Crearea unui web-site si aparitia lui pe internet nu este suficienta pentru a genera vizitatori. El trebuie sa fie promovat. Fiecare site prezinta niste servicii sau produse, iar vizitatorii trebuie sa ajunga la site-ul dumneavoastra cautand dupa acele produse sau servicii fara a cunoaste numele site-ului. Acest lucru se realizeaza prin optimizarea pentru motoarele de cautare cum sunt Google sau Yahoo. Este de preferat ca aceasta optimizare sa fie facuta de persoane experimentate in domeniu pentru a avea succes.