Articole

Aceste articole pot constitui un inceput pentru cei in cautare de idei de promovare pentru afacerea lor. Daca vrei sa fi notificat la publicarea unui articol nou pe site-ul nostru, aboneazate la newsletterul Mindlens.

Comunicarea identitatii online

Comunicarea identitatii online

Cai de comunicare a identitatii online pentru afacerile mici si intreprinzatorii online

Stiluri de promovare

Stiluri de promovare

Planul de branding este unic pentru fiecare produs, serviciu sau companie. Vezi doua puncte de vedere diferite legate de branding.

Definitii ale conceptului de brand

Definitii ale conceptului de brand

In teorie exista foarte multe definitii ale conceptului de brand. Putine dintre acestea sunt pe intelesul tuturor. De aceea sunt necesare unele comentarii.

Definitii ale conceptului de brand

Exista multe definitii date notiunii de brand, dar multe dintre ele ori sunt incomplete, ori se adreseaza persoanelor cu cunostinte serioase de branding. Neintelegerile generate de aici fac ca brandul sa functioneze gresit, sau chiar sa nu functioneze deloc.

In acest articol ne propunem sa gasim o definitie simpla, completa si care sa poata sa fie inteleasa usor de oricine.

O definitie foarte intalnita este:
“Un brand este un nume, semn sau simbol folosit in identificarea produselor sau serviciilor unui producator si utilizate pentru a-l diferentia de competitie.”

Aceasta definitie semnaleaza diferentirea ca o caracteristica esentiala a brandului. Intelegem ca acest nume, semn, simbol este utilizat doar pentru identificare si diferentiere. Nimic mai adevarat, insa lipseste ceva.

O alta afirmatie despre conceptul de brand, care aduce ceva in plus, este:
Un brand este o promisiune. Serviciile si produsele odata identificate transmit o garantie pentru calitate.

Conform ultimei afirmatii, un brand se naste pentru a indeplini o promisiune, o necesitate existenta si neindeplinita, o misiune.

Fara a mai aminti aici alte definitii, enumeram mai jos o parte din carecteristicile unui brand:

  • adauga valoare produselor
  • este o marca inregistrata
  • este o companie faimoasa
  • consta intr-o sigla si un slogan

Acestea sunt de fapt caracteristici ale identitatii, care este o componenta importanta a unui brand, dar nu putem spune ca un brand inseamna doar identitate. Un brand presupune o identitate, dar aceasta devine brand doar expusa, comunicata si recunoscuta.

Deci, urmeaza o noua definitie:
Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu sau o companie in mintea consumatorilor.

Bineinteles, fiecare brand este vazut intr-un anumit mod de catre consumatori. De retinut ca o astfel de perceptie poate fi atat negativa cat si pozitiva. De asemenea, de retinut ca nu doar un produs, un serviciu sau o companie pot fi branduri, ci si un stat, o persoana, un eveniment sau chiar o cladire. In unele cazuri nici nu avem nevoie de o sigla sau un slogan, identitatea consta in altceva.

Considerand toate acestea, propunem urmatoarea afirmatie, fara a avea prententia de a fi o definitie:
“Un brand este modul in care este vazut un produs, un serviciu, o idee, un stat, o persoana sau o companie in ochii celor cu care interactioneaza, carora se adreseaza.”

De cele mai multe ori acesta se creaza pe baza unei identitati bine conturate si recunoscute si se adreseaza unui segment de piata definit, demarcandu-se de competitie prin diverse metode.