Articole

Aceste articole pot constitui un inceput pentru cei in cautare de idei de promovare pentru afacerea lor. Daca vrei sa fi notificat la publicarea unui articol nou pe site-ul nostru, aboneazate la newsletterul Mindlens.

Comunicarea identitatii online

Comunicarea identitatii online

Cai de comunicare a identitatii online pentru afacerile mici si intreprinzatorii online

Stiluri de promovare

Stiluri de promovare

Planul de branding este unic pentru fiecare produs, serviciu sau companie. Vezi doua puncte de vedere diferite legate de branding.

Definitii ale conceptului de brand

Definitii ale conceptului de brand

In teorie exista foarte multe definitii ale conceptului de brand. Putine dintre acestea sunt pe intelesul tuturor. De aceea sunt necesare unele comentarii.

Branduri celebre - adidas

In ultimii 60 de ani, Adidas Group a fost o parte a sportului mondial la toate nivelele, distribuind incaltaminte sportiva, imbracaminte sportiva si accesorii.

Povestea incepe undeva langa Nuremberg, Germania in 1924, cand doi frati, Adolf si Rudolf Dassler pun bazele fabricii de incaltaminte sportive numita Dassler Shoes. Cu toate ca aceasta avea un oarecare succes, fratii nu se inteleg si in 1948 compania se dezintegreaza.

Compania Adidas se naste in 18 august 1949, cand creatorul sau Adi (Adolf) Dasler o numeste dupa propriul sau nume, urmand ca la 500 m departare sa ia fiinta si compania lui Rudolf Dassler cunoscuta de atunci sub numele de Puma. Rivalitatea dintre cele doua branduri a fost asa de mare incat proprietarii lor, desi frati, nu si-au mai vorbit niciodata, iar cand fratele“Adidas” a murit, “Puma” nu s-a prezentat la funerarii.

Se pare ca Adolf Dassler ia decizia ca brandul adidas sa fie scris cu “a” mic pentru a se diferentia de competitie. Tot in acea perioada ia nastere si forma logo-ului cu cele 3 linii, create initial ca tehnologie pentru a mentine piciorul stabil si a oferi mai multa comoditate.

Brandul adidas continea pe atunci doar pantofi profesionisti de fotbal, iar partea cea mai mare a promovarii consta, ca si acum de fapt, in contractele cu vedetele sport ale vremii, care garantau calitatea prin credibilitatea lor, creandu-se astfel un tranfer al imaginii. Un eveniment care i-au propulsat pe piata a fost castigarea de catre Germania a campnionatului mondial de fotbal in 1954, purtand incaltamanite marca adidas.

Brandul a ramas pe piata, iar dupa un timp compania incepe sa isi diversifice gama cu produse sportive care se adresau si persoanelor neprofesioniste. Totusi, brandul adidas ramane un lider pe piata mondiala a pantofilor sport, dovada fiind preluarea numelui adidas pentru aproape orice fel de incaltaminte sportiva.

Identitatea Adidas Group se recunoaste prin “performanta, pasiune pentru sport, integritate in competitie si diversitate”, fiind in acelasi timp o promisiune pentru calitatea produselor sale, incorporate in trei branduri mari: Adidas, Reebok (2006) si Salomon Group (1997 - TaylorMade, Salomon, Mavic si Bonfire).