Articole

Aceste articole pot constitui un inceput pentru cei in cautare de idei de promovare pentru afacerea lor. Daca vrei sa fi notificat la publicarea unui articol nou pe site-ul nostru, aboneazate la newsletterul Mindlens.

Comunicarea identitatii online

Comunicarea identitatii online

Cai de comunicare a identitatii online pentru afacerile mici si intreprinzatorii online

Stiluri de promovare

Stiluri de promovare

Planul de branding este unic pentru fiecare produs, serviciu sau companie. Vezi doua puncte de vedere diferite legate de branding.

Definitii ale conceptului de brand

Definitii ale conceptului de brand

In teorie exista foarte multe definitii ale conceptului de brand. Putine dintre acestea sunt pe intelesul tuturor. De aceea sunt necesare unele comentarii.

PR – un domeniu promitator

“O era in care companiile ce nu vor folosi relatiile publice intr-un mod pur si sofisticat vor fi intr-un puternic dezavantaj competitiv pe piata .”

Cel mai cunoscut analist PR-ist din lume, Paul Holmes este de parere ca intreaga lume a intrat intr-o epoca buna pentru PR. Este o era a transparentei in care comportamentul fiecarei companii este supus monitorizarii de catre consumatori, dar si de catre parteneri, presa, sau angajati.

In relatiile publice cel mai important aspect este ca o companie sa isi tina promisiunile comunicate catre public. Nu se poate lansa o campanie de advertising prin care promiti si nu poti sa realizezi ceea ce promiti. “Ideea e ca daca faci o promisiune de brand, trebuie sa le-o comunici in primul rand angajatilor. Ei sunt cei mai responsabili de respectarea ei”.

“Este mult mai probabil ca stakeholder-ii sa isi formeze o parere despre o organizatie bazata pe astfel de interactiuni, decat din mesajele livrate de marketingul si publicitatea acesteia”.

Paul Holmes explica domeniul PR ca un domeniu al ideilor, care e mereu ghidat de reguli si tendinte noi. Domeniul PR nu este altceva decat modul si procesele prin care se construiesc sau se distrug relatiile. In PR se construiesc relatii nu doar cu consumatorii, ci se refera si la relatiile pe care o companie sau o persoana le are cu angajatii, cu partenerii, cu presa, cu oamenii de afaceri din domeniu, cu competitia (numiti in teorie cu termenul preluat din engleza “stakeholders”).

Domeniul PR s-a extins bineinteles si asupra internetului, care ofera modalitati infinite de comunicare. Dar aceasta comunicare este detinuta de consumatori si nu de PR-isti. “O parte din bugetele care pana acum se indreptau spre media clasice ajung in zona digitala. De multe ori acesti bani intra in conturile agentiilor de publicitate, dar o mare parte ajunge si in PR”.

vezi tot articolul